Bancile si clientii apeleaza rar la mediere pentru a rezolva conflictele privind clauzele abuzive din contractele de credit, iar din acest motiv rata de reusita a sedintelor de mediere este foarte redusa, de cele mai multe ori conflictul fiind solutionat tot in instanta, informeaza avocatnet.ro.
Pentru ca sedinta de mediere este obligatorie in procesele dintre profesionisti si consumatori, acesti participa la sedinta de mediere efectiva, insa in mare parte din cazuri nu se ajunge la un acord intre cele doua parti.
Potrivit Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, procedura de mediere se inchide dupa caz:
-prin incheierea unei intelegeri intre parti in urma solutionarii conflictului;
-prin constatarea de catre mediator a esuarii medierii;
-prin depunerea contractului de mediere de catre una dintre parti.
Un aspect foarte important in cadrul sedintelor de mediere dintre banci si clienti este faptul ca mediatorii nu dau solutii, insa conduc discutiile astfel incat cele doua parti sa poata ajunge la o intelegere.
Medierea, putin utilizata in procesele dintre banci si clienti
decembrie 3, 2013 Servicii de specialitate